Ko na koncu meseca pogledaš svoj račun, ti številke morda povedo, da si (spet) premalo prodal, prodala. Ampak – zakaj? Sploh če redno objavljaš, je to razočaranje lahko precejšnje. Ampak resnica je: dobre objave niso vedno tudi (dobre) prodajne objave. V tem članku ti pokažem 7 glavnih napak pri pisanju (prodajnih) objav, ki podjetnikom tiho kradejo prodajne rezultate.

Urška Repnik, poslovna mentorica za rast in preboj

3. maj 2025

Če objavljaš redno, se za tekste res potrudiš, morda pripravljaš veliko izobraževalnih vsebin, morebiti celo brezplačne izzive, v katerih bi te ljudje lahko spoznali, začutili in od tebe kupili tvoje storitve – prodaje pa na koncu meseca vendarle ni, je lahko razlogov za to več. Seveda – v ozadju se lahko skrivajo kakšne blokade pred uspehom in obiljem, a preden se lotiš teh globin, preveri, če ne gre pri tebi za tipičen problem velikega števila podjetij: gre za osnovne napake, ki jih počnejo pri prodaji.

Ker – kakovosten produkt ni dovolj, če ga ne znaš predstaviti tako, da ga nekdo zaželi in se počuti varnega ob nakupu. Spodaj ti razkrivam 7 najpogostejših napak, ki jih podjetniki delajo pri pisanju prodajnih objav – in ki lahko stojijo med tabo in tvojimi prihodki.

1. Pišeš zase, ne za stranko

Čeprav imaš veliko za povedati in imaš ogromno znanja, tvoje sporočilo pogosto ostaja razumljivo (samo) tebi. Govoriš o sebi, o svojem izdelku, o svoji zgodbi – a stranka želi slišati, kaj to pomeni zanjo. Piši iz njenega zornega kota. Uporabi jezik, ki ga uporablja ona uporablja. Vprašaj se: zakaj bi to nekdo sploh želel kupiti? In potem prodajna besedila piši iz tega zornega kota.

2. Ne znaš na kratko povedati bistva

Sej je krasno, da ti besede lepo tečejo in pišeš dolge tekste, ampak dejstvo je, da imamo ljudje spomin kot zlate ribice. Storyje prestavljamo naprej po treh, štirih sekundah, dolgih objav ne beremo, če niso res zanimive. In ja, že res, da so nas v šoli učili, da je potrebno najprej pisati uvod ali pa podati definicije, a to ne velja (v celoti) za socialna omrežja. Tam mora biti struktura pisanja drugačna. Če ne znaš na kratko povedati, kaj prodajaš, ne znaš prodajati. 🙂 In – bistvenega sporočila se ne tlači na sredino dolge objave, ker do tja ljudje morda nikoli ne bodo prišli.

3. Ne poveš, kaj sploh prodajaš

Presenetljivo veliko objav nima jasnega odgovora na vprašanje: “Kaj točno naj kupim?” Morda opisuješ proces, koristi, svoje občutke – a pozabiš povedati, da imaš konkreten produkt, storitev, delavnico. In kako se do nje pride. Jasna ponudba ni samoumevna  -samo poglej malo po IG In FB 🙂 Tebi se recimo zdi, da veliko govoriš o tem, kar delaš, ljudem pa ni jasno, da to tudi dejansko prodajaš.

4. Objavljaš brez strategije – po navdihu 🙂

Ne pravim, da si moraš splanirat objave za vsak dan sproti – obstajamo namreč ljudje, ki bi nam kaj takega povzročalo čisto preveč pritiska – nismo vsi za vse 🙂 Dejstvo pa je, da če nimaš neke smiselne strategije, katere cilj je prodaja, potem bo tvoj profil lahko poln objav – ene bodo informirale, druge motivirale, kakšna vmes bo celo prodajna. Če pa želiš prodajne rezultate, potrebuješ načrt: kaj, kdaj, komu, zakaj in kam vodi vsaka objava. Vsebina brez strategije je kot ladja brez smeri. Je pa res, da za tako marketinško strategijo potrebuješ najprej nek letni plan – da ne drviš iz ene ponudbe v drugo – na podoben način kot postavljaš in izumljaš svoje storitve 🙂 In instagram ter FB še zdaleč nista edini opciji, kako prodajat. Obstajajo podjetja, ki jih na socialnih omrežjih sploh ni, in odlično prodajajo.

5. Ne uporabljaš ChatGPTja ali pa ga uporabljaš po sistemu copy-paste

Sem izredni zagovornik življenja s čim manj AI, hkrati pa mi je jasno – nismo vsi za vse. Nekdo, ki je cvetličar in dela izjemno lepe šopke, ne zna sam od sebe hkrati še pisati dobrih besedil s pravilno strukturo, pozivi k akciji in tako naprej. Tako da ja, zagovarjam, da greš na ChatGPT po ideje, po kakšne naslove, ki se jih lahko spomni, če mu daš dobra navodila, po kakšne stavke, ki pritegnejo pozornost. Ampak – nujno mu ti dajaj navodila in nujno ga vzemi samo kot inspiracijo. Ena večjih napak je, da ChatGPT ljudje jemljejo preveč dobesedno in resno, kopi-pejstajo celotna besedila in vanje ne vnesejo čisto nič sebe. Veste, z umetno inteligenco spisan tekst se prepozna na daleč. Ne moreš na tem zgradit posla, ker bodo ljudje to začutili. TI si tista, ki mora vsebini vdihniti svojo energijo, glas in občutek za svojo publiko. Avtomatizirano pisanje brez človeškega filtra pač ne prodaja. Lahko pomaga, ne more pa zate povedati tvoje zgodbe.

6. Objavljaš premalo, ker nočeš “težit”

Vem, ne želiš, da bi ljudje ob tebi imeli občutek, da skačeš že iz vsake paštete, zato objavljaš čisto premalo. Ampak v času, ko smo prenasičeni z oglasi, je to, da nekdo vidi 1 tvoj story o tvoji delavnici, pač premalo. In imej pred očmi to, da ko ti štartaš z neko kampanjo, pišeš tekste, ustvarjaš v Canvi in razmišljaš o vsebini, se okoli tega vrti tvoj svet. Tebi se zdi, da boš sebe našel, našla v pašteti. 🙂 Strankam ne. Poglej recimo Coca-colo: vsi jo poznamo, vsi vemo, da je Božiček njihov izum, pa še vseeno vsakič okoli božiča vržejo milijone dolarjev v to, da ljudi spomnijo nase.

7.

7. Ne preveriš, kaj deluje

Objavljaš in upaš na najboljše. Potem si sicer razočarana, ker se ni izšlo po željah, ampak se pobereš in poskusiš še enkrat. Ampak – če ne pogledaš analitike, odziva, komentarjev, klikov, boš težko vedela, kaj res deluje. Prodaja je proces. In vsak dober proces potrebuje pregled. Prilagaj. Testiraj. Zaznavaj. Igraj se 🙂 Posel je neskončna igra. Pisanje prodajnih objav ni umetnost navdiha – je praksa, ki jo boš natrenirala. In nikar ne jemlji poslovnih neuspehov tako osebno. Postavi se v vlogo kriznega menedžerja in reši situacijo in naslednjič spelji bolje. Pridobi znanje, kako naslednjo kampanjo speljati boljše, in v drugo poskusi drugače – dokler ne najdeš svojega načina in sistema, ki bo deloval – zate.

Si ugotovil, ugotovila, da potrebuješ pri povečanju prodaje pomoč? Se želiš naučiti, kako pisati tekste, da bodo prodajali, in kako nastaviti marketinško strategijo, da se bodo tvoji produkti prodajali, brez da si vsak sleherni dan prisoten, prisotna na IG? Potem se prijavi na moje novo spletno predavanje ABC USPEŠNE PRODAJE, kjer te naučim vsega, kar moraš vedeti, da se bodo tvoje storitve končno začele bolje prodajati in bo količina evrov na tvojem računu končno ekvivalentna tvojemu znanju, trudu in v posel vloženemu času.

Nižja cena prijav do nedelje, 4. maja, zadnji dan za prijavo nedelja, 11. maj.