Urška Repnik, poslovna mentorica za rast in preboj
8. maj 2025
Prodaje ne moreš izsiliti, če te znotraj nekaj ustavlja. In ravno teh notranjih zavor pogosto ne naslavljajo dovolj jasno. Mnogi učijo o tem, kako pisati prodajne tekste – veliko podjetnikom pa besede kot so ‘marketinška strategija’ in ‘prodajni kanali’ naredijo kepo v želodcu, še preden bi začeli sestavljati kakšna besedila.
Zato danes pišem o 5 najpogostejših blokadah, ki ti morda nevidno stojijo na poti – še preden napišeš prvo prodajno objavo.
1. Strah, da boš izpadla vsiljiva
V glavi imaš podobo vsiljive prodajalke. Nekoga, ki te pritiska, sili, prepričuje, ki je agresiven, ki skače vate z vseh možnih kanalov – in se že kar malo bojiš odpreti pašteto, ker te je strah, da bo skočila še iz nje. Ja, razumem, nočeš biti taka, zato si raje tiho. Deliš brezplačno znanje, motiviraš, navdihuješ – ampak ne povabiš k nakupu. Ne poveš, kaj imaš. In stranke, čeprav bi te potrebovale, za tvojo ponudbo sploh ne vedo. Ampak dejstvo pa je: velika razlika je med tišino in skakanjem iz paštete. Obstaja srednja pot in neko svojo moraš najti, sicer ne bo strank in denarja. Ni vsiljivo povedati, da imaš nekaj, kar lahko pomaga.
2. Nizka samopodoba
Imaš znanje, izkušnje, že konkretne rezultate, ampak globoko v sebi še vedno dvomiš, ali si dovolj, ali tvoja storitev res toliko velja. In potem se to pokaže v ceni, tonu, v tem, kako “mehko” prodajaš. In tvoje stranke to seveda začutijo. Kako naj verjamejo v tvojo storitev, če niti ti ne? Ampak dejstvo pa je: šele ko boš ti verjela vase, bodo lahko tudi drugi.
3. Strah pred zavrnitvijo
Če nekaj ponudiš, tvegaš, da bo nekdo rekel “ne”. Logično. In teh zavrnitev bo skozi posel ogromno, lahko bodo na dnevni bazi. In to je za občutljivo, srčno podjetnico lahko šok. Včasih se en “ne” občuti kot osebni poraz. In da bi se razočaranju, ki sledi po zavrnitvi ali pa slabi prodaji, izognila, raje sploh ne prodajaš. Ne ponujaš. Ne objavljaš. In čakaš, da stranka “sama pride”. Ampak dejstvo je: zavrnitev ni osebna. Je del procesa, dogajala se bo konstantno, get over it 🙂 Boljše, da stranke, s katerimi niste za skupaj, ne pridejo, kot da bi ti jemale tvoj čas, energijo in potrpljenje.
4. Perfekcionizem
Želiš najprej še dodelati ponudbo, a ne? Pa spedenat stran. Grafike. Ceno. Ime. In dokler vse ni “popolno”, ne greš ven. Ampak ta “popolno” se nikoli ne zgodi. In medtem minejo meseci. Leto. Ljudje, ki bi ti rekli “kupim”, odidejo drugam – k nekomu, ki si je upal povedati svojo ponudbo, čeprav še ni bilo vse dodelano do zadnje pike. In dejstvo je – perfekcionizem je zamaskiran strah. Tvoj posel pa potrebuje pogum, ne popolnost. Medtem ko ti čakaš, da boš dobila še en certifikat in imela res popolne grafike, tvoja (morda precej manj izobražena) konkurenca že prodaja in služi.
5. Podzavestna prepričanja o denarju
Presenečeni bi bili, če bi vedeli, koliko podjetnikov je prepričanih, da prodaja ni duhovna. Da če izvajajo kakšne energijske storitve, jih ne smejo ‘umazati’ z denarjem. Menijo, da če želiš zares pomagati, potem ljudem ne boš računal. No, ali pa so prepričani, da ljudje nimajo denarja – in da če bodo dvignili cene, jih nihče več ne bo hotel. Ampak – dejstvo je, da dokler ti kruha v trgovini ne plača duhovnost, je potrebno za duhovnost izstavit račun z valuto evrov. In ne, denar ni nič nizka vibracija. Denar samo je. Ti mu pripisuješ (pre)močne pomene in daješ preveliko težo.
Si ugotovil, ugotovila, da potrebuješ pri premagovanju blokad in povečanju prodaje pomoč? Želiš sprostiti blokade in se končno naučiti, kako pisati tekste, da bodo prodajali, in kako nastaviti marketinško strategijo, da se bodo tvoji produkti prodajali, brez da si vsak sleherni dan prisoten, prisotna na IG? Potem se prijavi na moje novo spletno predavanje ABC USPEŠNE PRODAJE, kjer te naučim vsega, kar moraš vedeti, da se bodo tvoje storitve končno začele bolje prodajati in bo količina evrov na tvojem računu končno ekvivalentna tvojemu znanju, trudu in v posel vloženemu času.
Prijave možne samo do nedelje, 11. maja.